REFLEXIÓN DO MÓDULO 3: MARCO INSTRUMENTAL DA ORIENTACIÓN LABORAL
O TRABALLO DO ORIENTADOR LABORAL
Dividido en 6 bloques:
1- INTERMEDIACIÓN LABORAL.-
Modelos de intervención:
- Modelo didáctico.
- Modelo de asesoramento
- Modelo centrado nos recursos
Os modelos deben funcionar como guías flexibles e complementarias que deben adaptarse ás necesidades do momento.
A metodoloxía da intervención:
O marco metodolóxico de orientación en España carece dun marco académico determinado.
Co Plan Nacional de Acción para o Emprego, consolídase a atención individualizada como a máis axeitada para desenvolver a Orientación laboral.
As tendencias actuáis da orientación profesional na UE son, entre outras, concebir a orientación como un proceso contínuo e coa necesidade de innovación e continua actualización por parte dos orientadores. Así coma un maior uso das TICs no desenvolvemento da orientación.
Os principios nos que debe basearse a orientación laboral:
2- ITINERARIO DE INSERCIÓN.-
Conxunto de accións organizadas nun proceso personalizado e lóxico, que ten como obxectivo final, a inserción laboral e o desenvolvemento profesional da persoa a que se lle abre ese IPI, especialmente a través de información, asesoramento, acompañamento e seguimento durante todo o proceso.
Fases dun itinerario:
O PLAN DE EMPRESA
- individualización
- flexibilidade
- desenvolvemento da autonomía.
Accións a realizar:
- Atención individualizada: ENTREVISTAS e TITORÍAS, con planificación, motivación, información e habilidades.
- Accións grupais: DINÁMICAS DE GRUPO E ACCIÓNS FORMATIVAS, con talleres de recursos persoais e talleres de busca de emprego.
Igualdade e inclusión social: colectivos vulnerables e as súas dificultades.
Discapacidade: cómo mellorar a súa empregabilidade das persoas discapacitadas.
Perfil do técnico/a de orientación: funcións e competencias.
2- ITINERARIO DE INSERCIÓN.-
Conxunto de accións organizadas nun proceso personalizado e lóxico, que ten como obxectivo final, a inserción laboral e o desenvolvemento profesional da persoa a que se lle abre ese IPI, especialmente a través de información, asesoramento, acompañamento e seguimento durante todo o proceso.
Fases dun itinerario:
- Fase de acollida
- Diagnóstico
- Devolución e compromiso
- Seguimento e acompañamento
- Peche
3- PROCESOS INDIVIDUAIS DE ORIENTACIÓN E AXUDA NA TOMA DE DECISIÓNS.-
Entrevista da orientación laboral
Como proceso de comunicación entre dúas ou máis persoas, coa finalidade de determinar a adecuación do candidato/a a un determinado posto de traballo.
Podemos diferenciar 3 tipos de entrevista:
- Entrevista dirixida.
- Entrevista semidirixida
- Entrevista grupal
Entre outros aspectos, esta parte do módulo, mostranos:
- As función do orientador/a e do demandante de emprego ó que se lle abre o Ipi.
- Regras de comunicación verbal, non verbal, expresións, recomendacións para a entrevista de traballo e as partes da entrevista de orientación laboral.
Entrevista de selección por competencias
Fases do proceso de selección:
- Entrevista inicial: preparación, estratexia e desenvolvemento.
- Entrevista en profundidade: obxectivos, exploración da súa historia académica, laboral e persoal, avaliación e pautas a seguir.
A orientación laboral na UE.
Falanos da súa orixe e das estrutura e dispositivos de orientación profesional nos diferentes estados membros da UE.
4- ANÁLISE DE PERFÍS PROFESIONAIS E POSPECCIÓN DE EMPREGO.-
Análise de postos de traballo
Como tarefa fundamental dun orientador/a
- Pasos para guiar ó demandante de emprego na procura de información e utilización da rede de recursos.
- Traballo con grupos de usuarios. Cada membro é responsable dunha parte da tarefa do grupo.
Novos perfís profesionais
Segundo diferentes fontes, anumeranos una serie de perfís profesionais coma novas profesións como "saída profesional" ??
Prospección de empresas
Encamiñada á inserción laboral e estructurada en 4 fases:
- Fase preparatoria. Antes de comezar a prospección, e consiste en delimitar a finalidade da mesma, os obxectivos e ámbitos de actuación.
- Fase de planificación. Para establecer una planificación exhaustiva do proceso a realizar (identificación das empresas obxecto da prospección e os seus indicadores e variables e elaboración dunha base de datos).
- Fase de traballo de campo. Primeira toma de contacto coa empresa, preparación e desenvolvemento da visita.
- Fase de avaliación e seguimento. Depuración e análise de datos, interpretación de resultados e seguimento de actuacións.
Enumerase diferentes fontes de información para a prospección, tales coma: SEPES, SIGALSA, IGVS, XESTUR, ...
E falanos, do "maletín do/a prospector/a", que acolle os instrumentos necesarios para levar a cabo a prospección de empresas.
5- TÉCNICAS E FERRAMENTAS PARA O ACESSO AO EMPREGO E O AUTOEMPREGO.-
TÉCNICAS E FERRAMENTAS DE EMPREGO.-
Para a busca activa de emprego, tales coma:
- O proceso de selección
- Canles de procura de traballo
- Currículo e carta de presentación: estrutura e modelos de cv e de carta de presentación.
- Entrevista de selección: mostranos diferentes tipos de entrevistas, segundo o método utilizado.
- Outras probas de selección, psicotécnicos e dinámicas grupais.
- Rede de contactos. Networking
RECURSOS PARA O AUTOEMPREGO.-
A tarefa do orientador/a laboral, de fomentar o espírito emprendedor, así coma potenciar as actitudes positivas dos usuarios/as do servizo de orientación laboral, como futuros emprendedores.
Enuméranse diversos organismos de información e tramitación relaccionada co autoemprego, tales coma: Consellería de Traballo e Benestar, Igape, Consello galego de Cooperativas, Rede Eusumo, ...
6- ANÁLISE ECONÓMICO-FINANCEIRA.
ESTUDO DE VIABILIDADE.
O PLAN DE EMPRESA
O estudo de mercado.-
A empresa de nova creación deberá estar orientada ao mercado actual, e a súa finalidade será lograr dar saída a aquel produto que está a ofrecer.
Cuestiones clave como obxectivos de toda investigación de mercado:
- ¿A actividade a que se vai dedicar a empresa?
- ¿Cal e cómo é o mercado no que se moverá?
- ¿Cómo se conseguirá vender?
Para este estudo será necesario realizar unha investigación, con diferentes fases:
- establecemento de obxectivos
- descrición da contorna
- recollida de información
- análise desta información
- conclusións
A análise DAFO
A súa finalidade é realizar un traballo de reflexión dos aspectos internos e externos da empresa para ver con maior claridade a situación que ocupará no seu contorno competitivo. Esta análise permitirá á empresa precisar os aspectos internos que constitúen as súas fortalezas que deberá potenciar e as debilidades que tratará de superar, así como os aspectos externos que suponen amenazas a evitar e amenazas a aproveitar.
As variables da mercadotecnia
A mercadotecnia é o proceso de planificación e execución da oferta, fixación do prezo, promoción e distribución de ideas, bens e servizos para lograr intercambios que satisfagan os obxectivos dos consumidores e das organizacións que o realizan.
A segmentación do mercado
É a división en diferentes submercados integrados por consumidores que presentan características homoxéneas no que a preferencias, gustos e hábitos de compra se refiren.
e como estratexia, enténdese o conxunto de accións defensivas, ofensivas ou neutras que desenvolve a empresa para facer fronte á competencia e lograr unha vantaxe competitiva que lle permita acadar o éxito desexado.
A previsión de vendas
Podemos falar de demanda potencial de mercado, lo que el mercado necesita o como un hueco de negocio.
A determinación da demanda é un elemento crítico na análise de viabilidade dun proxecto empresarial, difícil de realizar e de cuantificar con exactitude, sobre todo cando se trata de novos emprendedores, sen ningunha experiencia.
O estudo económico–financiero cuantifica a información obtida nos diferentes apartados dun plan de empresa, documento que se debe redactar cando se acomete a execución dun novo proxecto, co obxectivo de lograr unha análise retrospectiva da xestión dunha empresa.
A análise financiera
Mediante a análise financieira a empresa coñecerá a estrutura do seu patrimonio e poderá saber a súa solvencia para afrontar os pagos.
As técnicas para efectuar a análise financieira dunha empresa son:
- Técnica gráfica.
- Técnica numérica, por porcentaxes e índices.
- Técnica de ratios.
A análise económica
Para coñecer a posibilidade de lograr os beneficios suficientes que permitan acadar as expectativas xeradas coa idea de negocio inicial.
Este foi o contido do “Marco intrumental” do Posgrao de Especialización en Orientación Laboral.
Os temas impartidos polos profesores: Mayte Deus e Fernando Agulló nos meses de setembro e outubro, pódense considerar como aportacións de gran utilidade para o desempeño das funcións dos Técnicos de Orientación Laboral.
No hay comentarios:
Publicar un comentario